Wycieczka Szlakiem Piastowskim

W dniu 05. 10. 2021 r. ( wtorek) 41 uczniów z naszej szkoły, z klas 2-8, udało się na jednodniową wycieczkę po Szlaku Piastowskim. Dopisała piękna, słoneczna pogoda, dzięki temu bez przeszkód wszyscy przeszli zaplanowaną trasę. Wyjazd spod szkoły miał miejsce o 7 rano, już o 9.00 dotarliśmy do Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Wenecji. Tu, każdy miał możliwość obejrzenia z bliska dawnych lokomotyw oraz wagonów sprzed ponad 100 lat. Dużo radości sprawiło wchodzenie do zabytkowych kolejek.

W oczekiwaniu na przejazd taką historyczną kolejką do Biskupina, obejrzeliśmy ruiny zamku starosty weneckiego, zwanego Diabłem Weneckim. 15 minutową podróż kolejką wąskotorową z Wenecji do Biskupina pokonaliśmy z prędkością 30 km/ h. W samym Rezerwacie Archeologicznym w Biskupinie spędziliśmy ok. 2 godziny. Uwagę naszą skupił pan wykazujący się umiejętnością gry na dawnych instrumentach wykonanych z rogów i drewna na podobieństwo tych, używanych w czasach starożytnych Słowian. Duża część naszej grupy zaopatrzyła się tam właśnie w pamiątki: łuki, strzały, gwizdki, piszczałki, wisiorki. Kolejnym przystankiem na trasie był Park Dinozaurów w Rogowie. Szczególnie młodsi uczniowie wykorzystali czas, by rozruszać kości na dostępnym tam placu zabaw. Z Rogowa wycieczka dotarła na Ostrów Lednicki- wyspę, która jest prawdopodobnym miejscem chrztu Mieszka I, a na pewno miejscem pierwszego pałacu Mieszka i Dobrawy oraz narodzin Bolesława Chrobrego. Po dokładnym obejściu wyspy, dotarliśmy do ostatniego, oczekiwanego miejsca- Gniezna. Tym razem z daleka obejrzeliśmy mury katedry gnieźnieńskiej, miejsca pochówku św. Wojciecha, następnie udaliśmy się na posiłek i odpoczynek do restauracji McDonaldꞋs.

O 2000 bezpiecznie, ze śpiewem na ustach, dotarliśmy do domu. Ta wycieczka to był zaczyn, na Szlaku Piastowskim zostało jeszcze kilka punktów do odkrycia. Mamy nadzieję, że ciąg dalszy nastąpi. Opiekę na wycieczce sprawowały: p. Beata Zbiżek, p. Dorota Lipińska, p. Anna Pawlak, p. Dorota Piszczek.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!